Sunday, August 9, 2009

bila aku bercerita pasal cinta..

em.. aku terdengar kawan2 ku berbicara soal cinta.. soal teman hati.. soal perasaan.. soal hubungan dua jiwa..

ya..
setiap insan punye pandangan tersendiri..
mcm aku juga..
punye cara pandang cinta itu dgn gaya tersendiri..
aku bukan org yg layak berbicara soal cinta..
sebab aku bukan doktor cinta..
tp nak cakap jugak..haha

cinta tu anugerah..
itu pendapatku..
kdg2 die dtg tanpa kite pinta..
betul x?
sape setuju?

kadang2..
cinta tu xdatang walapun kite harapkan setengah mati..
dlm konteks ni..
cinta masih lagi anugerah ilahi..
untuk menguji kekuatan iman,akal dalam mengharungi badai ini..
ujian yang dicipta buat hamba kesayangan..
untuk meninggikan darjat hamba itu..
orang kata cinta itu buta?

ye..
cinta memang buta..
(sbb die xde mate..hehe)
sebab tu la kdg2 cinta antara dua benua bisa terjadi..
macam katrina dan adam dalam NurKasih..
malah..
cinta antara dua agama juga pernah berlaku..
lihat saja kes NATRAH..
bagaimana kisah cinta pd jejaka melayu itu bisa menjadi punca hati merana..
sekalipun saat itu natrah barusia 13 tahun..

tapi!

aku mengingatkan diri sendiri..
kalaupun cinta itu buta..
manusia yg punye iman..qalbu..dan akal Allah anugerahkan
seharusnye menilai dr kesemua sudut ini..
memilih cinta teraba yg penuh noda?
mahupun membawa cinta kepada cinta suci teragung dirahmati Allah?

No comments:

Post a Comment