Sunday, August 9, 2009

aku amin....1.12am

Betul kata orang berat bahu yg memandang berat lg bahu yg memikul..hidup ini pasti ada ujian..semoga Allah memberiku kekuatan..kekuatan dan sikap positif utk menghadapi hari mendatang..kadangkala ak sgt berharap perkara yg ak tau pg tadi hanyalah mainan atau mimpi..tapi ianya tetap reality even ak cuba menidakkn.mana mungkin kanser otak hanya bhn mainan..

Ya Allah..jika ujian ini adalah kifarah mu buat kami,kami redha..ya Allah ak mohon agar engkau jauhi kami dri putus asa dari rahmatmu..ak percaya ya Allah engkaulah yg maha menyembuhkan..dan ak tetap tidak pernah putus asa ya Allah utk meminta darimu..

Inilah hakikat kehidupan..ak tidak pasti adakah pd masa hadapan kami akn bertemu lg..ak tidak mahu memikirkan tentang saat itu setelah 4 thn kami lalui ssh dan senang..kami ttp percaya pada takdir..takdir yg menemukan dan takdir juga yg memisahkan..

Ya Allah ak redha..ak berharap dia diberi kekuatan dan ketabahan..ak mohon ya Allah berilah kesembuhan..tetapi jika dia pergi adalah lebih baik dari menderita ak redha..ak redha ya Allah..

ak patut belajar jadi sorg yg tabah..yg tidak mdh menangis dan emosi..yg tidak perlu bergantung pada orang lain utk menruskan kehidupan..

Ak akan sentiasa berdoa dan trus berdoa..sentiasa memberi semangat utknya melawan sakit yg datang..membuatkan dia lupa tentang skt itu..walaupun ak di suruh pergi tidak mungkin ak akan berganjak membiarkan dia tekapai2 berseorangan..

Ak tidak mampu utk tidak menangis kerana org inilah antara yg byk memberi semangat dan kegembiraan,air yg memadamkan kemarahan,penat lelah utk melihat ak tersenyum,penyelesai masalah ketika ak buntu,ketika org lain memandang rendah org inilah yg ttp memandang ak pasti boleh buat,ketika sakit org inilah yg berjaga spnjg mlm mendoakan ak sihat,mengajar ak doa dan ilmu,menjadi punch beg ketika emosi tidak stabil,org inilah yg terlalu byk berkorban…berkorban apa sahaja asalkan ak bahagia..

Trlalu byk utk dikenang..tidak mungkin dapat ku senaraikan..aku berharap masih ada keajaiban di dunia ini..masih ada peluang utk ak menebus kesilapanku..masih ada masa yang tinggal utk ak menebus silapku terhadapnya..

4 comments: