Tuesday, May 19, 2009

gua baru cermin diri gua.....takde harte lagi....

termangu kusendiri..
begitu bodo mcari lailatul idup
ku kali ku bahagi...
ku congak....

betulkah aku dbuai mimpi dek krn cinta?
atau aku dhambat desakan bertubi2...?

aku?
knape thesoofi mgigatkan aku mati?
aper yg aku x puas ati ngan tuhan yg mcipta aku..?!
aku bodo krn djadikan bgni....? oh shit!!

ku percaye....
tuhan myebelahi aku...
bukan mybelahi dia...
ku rase 1 kuasa...
kedamaian dan ke insafan
thdap jiwaku
tapi bukan kpd pciptaku...
ku puas ati....
tapi sampai bile?
sampai bile nak bgni......

memberontak....................kedegilan....
buat sang puteri.........
jiwa ini takkan aman jika terngiang2 kate2 itu,,,
takkan mudah melupakan...
dasyat terjamah di telingaku...

wlaupun ia realiti....
walaupun ia bertubi2 menerjahku....
ku kuatkan smangat....utk bangun...mencari harta..
harta yg abadi....harta yg hakiki...harta yg dmiliki...


nukilanku.........:(

2 comments:

  1. walau apepon kekurangamu...aku ttp tguh seperti dlu...:*

    ReplyDelete
  2. harta tidak menjamin kebahagiaan... yg penting iman yg kukuh, semangat yg mendalam dan azam yg tinggi... ;)

    ReplyDelete